Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va semna contractul pentru construcția unui nou pod peste râul Siret, pe DN 29A, între Suceava și Dorohoi. După respingerea contestației unei firme, lucrările pot începe pentru proiectul evaluat la 43 de milioane de lei, care va include demolarea podului vechi și asigurarea traficului pe o variantă provizorie.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va semna contractul pentru atribuirea construcției noului pod peste râul Siret de pe DN 29A Suceava – Dorohoi, de la Zvoriștea, practic de la limita județelor Suceava și Botoșani.
Asta după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestația firmei ARL Cluj, care se clasase pe locul II la licitație.
Licitația a avut loc în martie 2024, dar pentru că a fost contestată nu s-a pus problema de începere a unei lucrări.
În noile condiții, atribuirea contractului de 43 de milioane lei este posibilă.
Ca parte a proiectului, actualul pod din 1933 va fi demolat. Podul vechi de 91 de ani nu a fost niciodată reabilitat capital și se află într-o stare tehnică foarte precară.
O expertiză tehnică a arătat că podul se încadrează în clasa tehnică corespunzătoare unei ”Stări tehnice critice, podul nu asigură condiții minime de siguranța circulației” și se recomandă executarea unui pod nou.
Așa s-a reușit și obținerea finanțării pentru noul pod.
În momentul de față, se circulă încă pe podul vechi din 1933, dar cu restricții, intermitent.
La licitația lansată în martie 2024, a fost declarată câștigătoare Asocierea Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions, cu o ofertă de 43,5 de milioane lei, potrivit monitorulsv.ro
Fiind o lucrare majoră, evident că noul pod nu va fi gata mai repede de 3 ani de zile
Contractul are o durată de 36 de luni, 12 pentru proiectare și 24 pentru execuție.
De la demolarea podului actual și până la execuția podului nou se va circula pe o variantă provizorie.
Traficul rutier va fi asigurat prin construirea unei variante provizorii, în aval de podul existent, în lungime totală de 340 m. Traseul provizoriu de circulație va traversa râul Siret prin intermediul unui pod cu lungimea de 90 m și lățimea părții carosabile de cinci metri.
Suprastructura podului provizoriu va fi alcătuită dintr-un tablier mixt pe grinzi din oțel, în conlucrare cu placa de beton.
(Foto: monitorulsv.ro)
Un botoșănean declarat cea mai obedientă slugă a lui Ceaușescu, dormea la ușa dictatorului
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Apel de la o instituție de stat pentru botoșăneni: Atenție la produsele false „de post”
Redacția Botoșăneanul
Nov 14, 2024
Se pensionează o judecătoare de la Tribunalul Botoșani
Oana Sava
Nov 14, 2024